تاثیر شیرین کننده های مصنوعی بر روده

مقاله: آیا شیرین کننده های مصنوعی به باکتری های خوب روده را آسیب می رسانند

جدول محتوایی

آیا شیرین کننده های مصنوعی به باکتری های خوب روده را آسیب می رسانند

شیرین کننده های مصنوعی جایگزین های قند مصنوعی هستند که به غذاها و نوشیدنی ها اضافه می شوند تا شیرینی آن ها شود.(تاثیر شیرین کننده های مصنوعی بر روده)

آنها این شیرینی را بدون هیچ کالری اضافی تأمین می کنند و آنها را برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند ، انتخابی جذاب محسوب می کند.

انواع غذاها و محصولات روزمره حاوی شیرین کننده های مصنوعی از جمله آب نبات ، سودا ، خمیر دندان و آدامس هستند.

با این حال ، در سالهای اخیر شیرین کننده های مصنوعی بحث و جدال ایجاد کرده اند. مردم شروع به سوال می کنند که آیا همانطور که دانشمندان در ابتدا فکر می کردند ، از نظر امنیت و سلامتی برخوردار هستند.

یکی از مشکلات احتمالی آنها این است که ممکن است تعادل باکتری های مفید در روده شما را مختل کنند.

در این مقاله به تحقیق فعلی می پردازیم و بررسی می شود که شیرین کننده های مصنوعی باکتری های روده شما را تغییر می دهند ، همچنین اینکه چگونه این تغییرات ممکن است بر سلامتی شما تأثیر بگذارد.

باکتریهای روده شما ممکن است بر سلامتی و وزن شما تأثیر بگذارد

باکتری های موجود در روده شما در بسیاری از فرآیندهای بدن شما نقش اصلی دارند .

باکتری های مفید برای محافظت از روده شما در برابر عفونت ، تولید ویتامین ها و مواد مغذی مهم و حتی به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.(تاثیر شیرین کننده های مصنوعی بر روده)

 

تاثیر شیرین کننده های مصنوعی بر روده

 

عدم تعادل باکتریها ، که در آن روده شما حاوی باکتریهای سالم کمتری نسبت به حالت طبیعی است ، dysbiosis نامیده می شود.

دیسبیوز با تعدادی از مشکلات روده از جمله بیماری التهابی روده (IBD) ، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و بیماری سلیاک مرتبط است.

مطالعات اخیر همچنین نشان داده اند که دیسبیوز ممکن است در میزان وزن شما نقشی داشته باشد .

دانشمندانی که باکتریهای روده را بررسی می کنند ، دریافتند که افراد با وزن طبیعی نسبت به افراد دارای اضافه وزن (تمایل به منابع طبیعی) تمایل به داشتن الگوهای متفاوتی از باکتریها در روده دارند.

مطالعات دوقلوی با مقایسه باکتری های روده دوقلوهای یکسان وزن و وزن معمولی ، یک پدیده مشابه را پیدا کرده اند ، نشان می دهد که این اختلاف در باکتری ها ژنتیکی نیستند .

علاوه بر این ، هنگامی که دانشمندان باکتری ها را از روده دوقلوهای همسان انسانی به موش ها منتقل کردند ، موش هایی که باکتری هایی از دوقلوهای اضافه وزن دریافت می کردند ، افزایش وزن پیدا کردند ، حتی اگر همه موش ها با همان رژیم غذایی تغذیه شوند.

این ممکن است به این دلیل باشد که نوع باکتری در روده افراد دارای اضافه وزن در استخراج انرژی از رژیم غذایی کارآمدتر است ، بنابراین افراد دارای این باکتری ها کالری بیشتری را از مقدار مشخصی از مواد غذایی دریافت می کنند .(تاثیر شیرین کننده های مصنوعی بر روده)

تحقیقات نوظهور همچنین نشان می دهد که باکتری های روده شما ممکن است با طیف گسترده ای از سایر شرایط سلامتی ، از جمله آرتریت ، دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی و سرطان مرتبط باشد.

خلاصه:
تعادل باکتریهای مفید در روده شما ممکن است نقش مهمی در سلامتی و وزن شما داشته باشد.

شیرین کننده های مصنوعی ممکن است تعادل باکتری های روده شما را تغییر دهند
اکثر شیرین کننده های مصنوعی از طریق دستگاه گوارش شما هضم نشده و از بدن شما بدون .

به همین دلیل دانشمندان مدت ها است که فکر می کنند هیچ تاثیری بر بدن ندارند.

با این حال ، تحقیقات اخیر نشان داده است که شیرین کننده های مصنوعی ممکن است با تغییر تعادل باکتری ها در روده شما بر سلامتی شما تأثیر بگذارند.

دانشمندان دریافتند حیواناتی که از شیرین کننده های مصنوعی تغذیه می شوند ، تغییراتی در باکتری های روده آنها مشاهده می شود.

محققان شیرین کننده هایی از جمله Splenda ، پتاسیم استسولفام ، آسپارتام و ساکارین را مورد آزمایش قرار دادند.

در یک مطالعه ، دانشمندان دریافتند که وقتی موش ها شیرین شیرین را شیرین می کردند ، تعداد و انواع باکتری موجود در روده آنها تغییر می کند ، از جمله کاهش برخی از باکتری های مفید .

جالب است که در همان آزمایش ، این تغییرات در موش هایی که از آب قند تغذیه می شدند دیده نمی شدند.

محققان همچنین خاطرنشان كردند: افرادی كه شیرین كننده مصنوعی می خورند ، دارای پروفایل های متفاوتی از باكتری در روده خود نسبت به افرادی كه نمی دانند هستند.(تاثیر شیرین کننده های مصنوعی بر روده)

با این حال ، هنوز مشخص نیست که شیرین کننده های مصنوعی ممکن است یا چگونه ممکن است باعث ایجاد این تغییرات شوند.

با این وجود ، اثرات شیرین کننده های مصنوعی روی باکتری های روده ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

مطالعات اولیه انسان نشان داده است که تنها برخی از افراد ممکن است هنگام مصرف این شیرین کننده ها تغییراتی در باکتری های روده و سلامتی خود ایجاد کنند .

خلاصه:
در موش ها ، شیرین کننده های مصنوعی نشان داده اند که تعادل باکتری ها در روده را تغییر می دهند. با این وجود ، مطالعات بیشتری در مورد انسان برای تعیین تأثیرات آن در افراد مورد نیاز است.
آنها به چاقی و چندین بیماری مرتبط شده اند

شیرین کننده های مصنوعی اغلب به عنوان جایگزین قند برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند توصیه می شوند.

با این حال ، سوالات در مورد اثرات آنها بر وزن مطرح شده است.

به ویژه ، برخی افراد ارتباطی بین مصرف شیرین کننده مصنوعی و افزایش خطر چاقی و همچنین شرایط دیگر مانند سکته مغزی ، زوال عقل و دیابت نوع 2 مشاهده کرده اند.

چاقی
شیرین کننده های مصنوعی اغلب توسط افرادی که سعی در کاهش وزن دارند استفاده می شود.

با این حال ، برخی افراد اظهار داشته اند که شیرین کننده های مصنوعی ممکن است در واقع با افزایش وزن در ارتباط باشند.

تاکنون مطالعات انسانی نتایج متناقضی را یافته است. برخی از مطالعات مشاهده ای ، خوردن شیرین کننده های مصنوعی را به افزایش شاخص توده بدنی (BMI) مرتبط کرده است ، در حالی که برخی دیگر آن را به کاهش متوسط ​​BMI مرتبط کرده اند.(تاثیر شیرین کننده های مصنوعی بر روده)

نتایج حاصل از مطالعات تجربی نیز مختلط بوده است. به طور کلی ، به نظر می رسد جایگزینی غذاهای پر کالری و نوشیدنی های شیرین قند با غذاهای حاوی شیرین کننده های مصنوعی تأثیر مفیدی بر BMI و وزن دارد.

با این حال ، یک بررسی اخیر نمی تواند فواید شیرین کننده های مصنوعی بر وزن را پیدا کند ، بنابراین به مطالعات طولانی مدت بیشتری نیاز است.

دیابت نوع 2

شیرین کننده های مصنوعی هیچ گونه اثر قابل اندازه گیری فوری بر روی سطح قند خون ندارند ، بنابراین آنها یک جایگزین قند ایمن برای مبتلایان به دیابت در نظر گرفته می شوند.

با این حال ، نگرانی هایی مطرح شده است که شیرین کننده های مصنوعی می توانند مقاومت به انسولین و عدم تحمل گلوکز را افزایش دهند.

گروهی از دانشمندان دریافتند که عدم تحمل گلوکز در موشهایی که از شیرین کننده مصنوعی تغذیه می کنند افزایش یافته است. یعنی موشها بعد از خوردن قند قادر به تثبیت سطح قند خون خود نبودند.

همین گروه از محققان همچنین دریافتند که وقتی موش های بدون میکروب با باکتری موش های غیر تحمل گلوکز کاشته می شوند ، آنها نیز به تحمل گلوکز تبدیل نمی شوند.

برخی از مطالعات مشاهده ای در انسان نشان داده اند که مصرف مکرر طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است .

با این حال ، در حال حاضر ارتباط بین دیابت نوع 2 و شیرین کننده های مصنوعی فقط یک ارتباط است. برای تعیین اینکه شیرین کننده های مصنوعی باعث افزایش خطر شوند ، باید مطالعات بیشتری انجام شود.(تاثیر شیرین کننده های مصنوعی بر روده)

 

سکته

شیرین کننده های مصنوعی با افزایش عوامل خطر بیماری قلبی ، از جمله سکته مغزی ارتباط دارند .

اخیراً یک مطالعه نشان داد افرادی که در هر روز یک نوشیدنی شیرین کننده مصنوعی می نوشند ، در مقایسه با افرادی که کمتر از یک نوشیدنی در هفته می نوشند ، خطر ابتلا به سکته مغزی را سه برابر دارند .

با این حال ، این مطالعه مشاهده ای بود ، بنابراین نمی توان تشخیص داد که مصرف شیرین کننده های مصنوعی در واقع باعث افزایش خطر شده است یا خیر.

علاوه بر این ، هنگامی که محققان به این پیوند دراز مدت نگاه کردند و سایر عوامل مرتبط با خطر سکته مغزی را در نظر گرفتند ، دریافتند که ارتباط بین شیرین کننده های مصنوعی و سکته مغزی چندان مهم نبوده است .

در حال حاضر ، شواهد کمی برای حمایت از پیوند بین شیرین کننده های مصنوعی و خطر سکته مغزی وجود دارد. برای روشن شدن این موضوع مطالعات بیشتری لازم است.

دمانس

تحقیقات زیادی در مورد اینکه آیا ارتباطی بین شیرین کننده های مصنوعی و زوال عقل وجود دارد ، وجود ندارد.

با این حال ، همان مطالعه مشاهده ای که اخیراً شیرین کننده های مصنوعی را با سکته مغزی مرتبط کرده است ، همچنین ارتباطی با زوال عقل یافت.

مانند سكته مغزی ، این پیوند فقط قبل از تنظیم كامل اعداد مشاهده شده است تا عوامل دیگری را كه خطر ابتلا به زوال عقل مانند دیابت نوع 2 را افزایش می دهد ، افزایش دهد.

علاوه بر این ، هیچ مطالعه تجربی وجود ندارد که بتواند علت و معلول را نشان دهد ، بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آیا این شیرین کننده ها می توانند باعث زوال عقل شوند یا خیر.

خلاصه:
شیرین کننده های مصنوعی به تعدادی از شرایط سلامتی از جمله چاقی ، دیابت نوع 2 ، سکته مغزی و زوال عقل مرتبط بوده اند. با این حال ، شواهد مشاهده ای است و دلایل احتمالی دیگر را در نظر نمی گیرد.(تاثیر شیرین کننده های مصنوعی بر روده)

آیا شیرین کننده های مصنوعی مضر تر از قند هستند؟

با وجود نگرانی در مورد شیرین کننده های مصنوعی ، شایان ذکر است که مصرف زیاد قند اضافه شده مضر است.

در حقیقت ، اکثر رهنمودهای دولت به دلیل خطرات سلامتی مرتبط با آن ، میزان مصرف قند اضافه شده شما را محدود می کنند.

خوردن بیش از حد قند اضافه شده با افزایش خطر ابتلا به حفره ، چاقی ، دیابت نوع 2 ، سلامت روانی ضعیف و نشانگرهای خطر بیماری قلبی همراه است.

ما همچنین می دانیم که کاهش مصرف قند اضافه شده شما می تواند مزایای سلامتی قابل توجهی داشته باشد و خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد.

از طرف دیگر ، شیرین کننده های مصنوعی هنوز برای بسیاری از افراد گزینه ای امن محسوب می شوند (41).

آنها همچنین ممکن است به افرادی که در تلاشند میزان قند و لاغری خود را کاهش دهند ، حداقل در کوتاه مدت کمک کند.

با این حال ، شواهدی وجود دارد که میزان مصرف شیرین کننده های مصنوعی در دراز مدت را با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط می کند.

اگر نگران هستید ، سالمترین گزینه شما کاهش مصرف شیرین و شیرین کننده های مصنوعی است.

خلاصه:
تعویض قند اضافه شده برای شیرین کننده های مصنوعی ممکن است به افرادی که سعی در کاهش وزن و بهبود سلامت دندان خود دارند کمک کند.
آیا باید شیرین کننده های مصنوعی بخورید؟

 

تاثیر شیرین کننده های مصنوعی بر روده ر

به نظر نمی رسد که استفاده کوتاه مدت از شیرین کننده های مصنوعی مضر باشد.(تاثیر شیرین کننده های مصنوعی بر روده)

آنها ممکن است به شما در کاهش کالری و محافظت از دندان های خود کمک کنند ، به خصوص اگر مقدار زیادی قند مصرف کنید.

با این حال ، شواهد در مورد ایمنی طولانی مدت آنها مخلوط است ، و آنها ممکن است تعادل باکتری های روده شما را مختل کنند.

به طور کلی ، جوانب مثبت و منفی در مورد شیرین کننده های مصنوعی وجود دارد ، و اینکه آیا شما باید آنها را مصرف کنید ، به انتخاب فردی کاهش می یابد.

اگر قبلاً شیرین کننده های مصنوعی مصرف می کنید ، احساس خوبی دارید و از رژیم غذایی خود راضی هستید ، هیچ مدرک مشخصی مبنی بر قطع آن وجود ندارد.

با این وجود ، اگر نگرانی در مورد عدم تحمل گلوکز دارید یا نگران ایمنی طولانی مدت آنها نیستید ، ممکن است بخواهید شیرین کننده ها را از رژیم غذایی خود قطع کنید یا سعی کنید به سمت شیرین کننده های طبیعی استفاده کنید.(تاثیر شیرین کننده های مصنوعی بر روده)

برای مطالعه بیشتر به سایت فرزدان مراجعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *