تجزیه بهره وری و تغییر کارایی

مقاله: تجزیه بهره وری و تغییر کارایی در ناوگان ماهیگیری با تور کارخانه روده و سر آلاسکا

جدول محتوایی

تجزیه بهره وری و تغییر کارایی در ناوگان ماهیگیری با تور کارخانه روده و سر آلاسکا

چکیده

ناوگان های ماهیگیری در معرض عوامل متعددی قرار دارد که بر عملکرد اقتصادی تأثیر می گذارد  و به همین ترتیب شناسایی و تخصیص چنین تأثیراتی را دشوار می کند.(تجزیه بهره وری و تغییر کارایی)

در این مقاله به طور جداگانه اثرات تغییر در قیمت های ورودی و خروجی ، مدیریت شیلات و تخصیص سهمیه در بهره وری کل عوامل با استفاده از شاخص لو مشخص شده است.

شاخص ها شامل تغییرات فنی می شوند و تخمین های بهره وری را در مولفه های فنی ، زیست محیطی و مقیاس ترکیب آن تجزیه می کنند.

این نتایج منجر به اقداماتی می شود که منعکس کننده تغییر در مرز تولید و حرکت توسط کشتی ها به سمت و اطراف مرزها می باشد تا اقتصاد مقیاس و اختلاط پس از تغییر سیاست به یک برنامه تسهیمی را به دست آورد که شامل تعاونی های صید و ماهیگیری با دسترسی محدود است.

اختلاف بین کشتی های دسترسی محدود و تعاونی برای مقایسه تغییرات در عملکرد اقتصادی بین گروه ها پس از تغییر جهت گرفتن سهم و مدیریت تعاونی مورد استفاده قرار می گیرد که به کشتی ها این امکان را می دهد تا زمان و هماهنگی را در بین شیلات های چند وجهی را بهبود بخشند و از صید تصادفی گونه های کننده محدود به سهمیه که در گذشته هدف ماهیگیری را به طور زودرس بسته بود، جلوگیری کند.

نتایج حاکی از آن است که پس از انتقال به برنامه دریافت سهم ، میزان بهره وری کل به طور قابل توجهی افزایش یافته است که تا حد زیادی به دلیل افزایش در تغییر فنی مرز تولید شیلات را تغییر داده است.(تجزیه بهره وری و تغییر کارایی)

واژه‌های کلیدی: بهره وری کل عوامل، کارآیی، تعاونی شیلات، عقلانی سازی، تجزیه بهره وری

 

تجزیه بهره وری و تغییر کارایی

 

 

مقدمه

ناوگان های ماهیگیری تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارند که بر عملکرد اقتصادی تأثیر می گذارد ، از جمله آنهایی که تحت کنترل آنها هستند (به عنوان مثال ، انتخاب ورودی و خروجی) و مواردی که به صورت برون زا تعیین می شوند (به عنوان مثال ، قیمت های بازار ، مقررات ، سطح سهام و تخصیص سهمیه).

به همین ترتیب، تحلیلگران علاقمند به نظارت بر عملکرد اقتصادی ناوگانهای ماهیگیری یا شناسایی تأثیر سیاستهای خاص  هستند، آن ها وظیفه ترسناک شناسایی معیارهای قابل قبول و عملی با توجه به داده های موجود و تجزیه معیارها را برای آگاهی از سوالات مورد علاقه بر عهده دارند.

بهره وری کل عوامل (TFP)  که موضوع اصلی این مقاله است، یک معیار متداول برای ارزیابی عملکرد است.

تغییر TFP مؤلفه تغییر کمیت تغییر سودآوری است و می توان آن را تحت طیف گسترده ای از سناریوهای در دسترس داده تخمین زد.

برای آشنایی با تجزیه و تحلیل بهره وری و عملکرد شرکت ، به Grifell-Tatje و Lovell مراجعه کنید. با این حال ، هیچ مطالعات TFP شیلات تاکنون تغییر تخمین زده نشده TFP را در اجزای آن از جمله تغییر فنی ، راندمان محیط زیست ، راندمان فنی و کارآیی مقیاس تجزیه نکرده است. (تجزیه بهره وری و تغییر کارایی)

اندازه گیری مؤلفه های خاص می تواند به خصوص آموزنده باشد ، زیرا اثرات سیاست های مدیریت ماهیگیری احتمالاً با سایر عوامل در باقیمانده بهره وری کامپوزیت تولید می شود.

این اقدامات امکان شناسایی تغییرات خاص به دلیل افزایش مقیاس حاصل از ادغام کشتی ، تغییرات در راندمان نسبی پس از معرفی تعاونی های ماهیگیری و تغییر مکان ورودی بالقوه صرفه جویی در هزینه های ناشی از پایان نسل ماهی را فراهم می آورد.

در این مقاله تغییرات در TFP و مولفه های آن برای یکی از برجسته ترین ناوگان های ماهیگیری که در شمال اقیانوس آرام کار می کند ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

ایجاد یک تعاونی دارای چندین مزیت است از جمله داشتن امتیاز اختصاصی برداشت بر اساس تاریخ صید کشتی های عضو ، دریافت تخصیص صید گونه های ممنوعه که به طور تصادفی صید شده اند (PSC) ، 2 و رعایت استانداردهای احتمالی محدود نگه داشتن ماهی های دریایی در سطح تعاونی  نه در سطح کشتی.

یکی از تعاونی های تشکیل شده در سال 2008 شامل 16 فروند از 24 کشتی واجد شرایط و 8 کشتی باقیمانده در ماهیگیری با دسترسی محدود صید شده بودند تا سال 2011 که آنها تعاونی خود را تشکیل دادند و ماهیگیری با دسترسی محدود را حذف کردند.(تجزیه بهره وری و تغییر کارایی)

 

 

تجزیه بهره وری و تغییر کارایی

 

بحث و نتیجه گیری

مکانیسم های مختلفی در برنامه A80 وجود دارد که می تواند زمینه را برای افزایش رشد بهره وری کل عوامل و به ویژه تغییر فنی فراهم کند که مرز تولید را از بین ببرد.

اول ، اختصاص سهام صید به کشتی ها ، نسل ماهی را از بین برد و متعاقباً می تواند هزینه های صید ، به ویژه مصرف سوخت را کاهش دهد که نسبت به سال اول یعنی سال 2008 نسبت به سال 2012، 15٪ کاهش یافته است. دوم ، ساختار تعاونی برنامه اصلاحیه 80 می تواند باعث بهبود ارتباط بین اعضای تعاونی و کاهش هزینه های جستجو شود.

سوم ، A80 نحوه استفاده از تخصیص halibut PSC را تغییر داد که احتمالاً تأثیر بسزایی در توانایی هر کشتی عضو در افزایش صید خود به دلیل تغییر در نحوه تخصیص و استفاده PSC در تعاونی داشته است.

قبل از برنامه A80 ، محدودیتهای PSB halibut کل ماهیگیری مورد نظر را برای صخره های سنگی و زرد رنگ قبل از بهره برداری کامل از TAC می بند.

از آنجا که شیلات هدف به دلیل محدودیت PSC halibut دیگر بسته نمی شود ، کشتی ها قادر به افزایش تعداد روزهای فعال در ماهیگیری از 258 روز در طول سه سال قبل از (2005-2007) به 322 روز به طور متوسط بودند.

این باعث افزایش انعطاف پذیری ، علاوه بر افزایش سهمیه اختصاص یافته به بخش می شود و به بخش اجازه می دهد تا متوسط میزان صید خود را از 2003434 تن از 2005-2007 به 241،087 تن از سال 2008 تا 2012 برساند.

در حالی که بدیهی است که این کار به استفاده بیشتر از سوخت ، نیروی کار و سرمایه نیاز دارد (که در شاخص ها به آن توجه می شود) ، سود حاصل از شاخص کارآیی محیط زیست که در قسمت قبل مورد بحث قرار گرفت ، سهم کمیت و ماهیت تخصیص سهمیه در عملکرد تولید را برجسته می کند.(تجزیه بهره وری و تغییر کارایی)

برای مطالعه بیشتر به سایت فرزدان مراجعه بفرمایید .www.farzdon.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *