تفاوت ریفلاکس اسید و GERD

مقاله: تفاوت بین سوزش سر دل ، ریفلاکس اسید و GERD چیست؟

جدول محتوایی

تفاوت بین سوزش سر دل ، ریفلاکس اسید و GERD چیست؟

سوزش سر دل ، رفلاکس اسید و GERD
اصطلاحات سوزش سر دل ، ریفلاکس اسید و GERD اغلب به صورت متقابل مورد استفاده قرار می گیرند. آنها در واقع معانی بسیار متفاوتی دارند.(تفاوت ریفلاکس اسید و GERD)

ریفلاکس اسید یک بیماری پزشکی شایع است که می تواند از شدت خفیف تا جدی متغیر باشد. بیماری ریفلاکس معده به معده (GERD) شکل مزمن و شدیدتر ریفلاکس اسید است. سوزش سر دل علائم ریفلاکس اسید و GERD است.

سوزش سر دل چیست؟

اصطلاح سوزش سر دل گمراه کننده است. قلب در واقع هیچ ربطی به درد ندارد. سوزش سر دل در دستگاه گوارش شما اتفاق می افتد. به طور خاص ، در مری شما. سوزش سر دل شامل درد خفیف تا شدید در قفسه سینه است. گاهی اوقات در اثر حمله قلبی اشتباه می شود.

آستر مری شما لطیف تر از پوشش معده شماست. بنابراین ، اسید موجود در مری شما باعث ایجاد سوزش در سینه شما می شود.(تفاوت ریفلاکس اسید و GERD)

 

تفاوت ریفلاکس اسید و GERD

 

درد می تواند احساس تشدید ، سوزش یا مانند احساس سفت شدن کند. برخی از افراد ممکن است سوزش سر دل را به عنوان سوزش حرکتی در گردن و گلو یا احساس ناراحتی احساس کنند که در پشت استخوان سینه قرار دارد ، توصیف می کنند.

سوزش سر دل معمولاً بعد از خوردن غذا رخ می دهد. خم شدن یا دراز کشیدن می تواند باعث بدتر شدن آن شود.

سوزش سر دل بسیار شایع است. تخمین زده می شود که بیش از 60 میلیون آمریکایی حداقل یک بار در ماه سوزش سر دل را تجربه می کنند. ممکن است شما بتوانید سوزش قلب خود را توسط:

کاهش وزن
ترک سیگار
خوردن غذاهای چرب کمتری
اجتناب از غذاهای تند یا اسیدی
سوزش قلب خفیف ، نادر نیز می تواند با داروهایی مانند آنتی اسیدها درمان شود. اگر بیش از چندین بار در هفته آنتی اسید مصرف می کنید ، پزشک باید شما را ارزیابی کند. سوزش سر دل شما ممکن است علامتی از مشکل جدی مانند رفلاکس اسید یا GERD باشد.(تفاوت ریفلاکس اسید و GERD)

رفلاکس اسید چیست؟

یک عضله دایره ای به نام اسفنکتر پایین مری (LES) به مری و معده شما می پیوندد. این عضله وظیفه محکم تر شدن مری شما را پس از عبور غذا به معده دارد.

اگر این عضله ضعیف است یا به درستی سفت نشده است ، اسید معده شما می تواند به سمت داخل مری شما حرکت کند. این به عنوان ریفلاکس اسید شناخته شده است.

رفلاکس اسید می تواند باعث سوزش سر دل و علائم دیگری شود که عبارتند از:

سرفه
گلو درد
طعم تلخ در پشت گلو
طعم ترش در دهان
سوزش و فشارهایی که می تواند استخوان سینه را افزایش دهد
GERD چیست؟
GERD شکل مزمن ریفلاکس اسید است. تشخیص داده می شود که رفلاکس اسید بیش از دو بار در هفته رخ می دهد یا باعث التهاب در مری می شود. آسیب طولانی مدت مری می تواند منجر به سرطان شود. درد ناشی از GERD ممکن است با استفاده از آنتی اسیدها یا سایر داروهای بدون نسخه (OTC) تسکین یابد.

علائم GERD شامل موارد زیر است:

بوی بد دهان
آسیب به مینای دندان به دلیل اسید اضافی
سوزش سردل
احساس می کنید که محتویات معده به گلو یا دهان یا سرگیجه مراجعه کرده است
درد قفسه سینه
سرفه خشک مداوم
آسم
بلع مشکل
بیشتر افراد می توانند سوزش سر دل و رفلاکس اسید را به طور متناوب با چیزی که می خورند تجربه کنند یا عادت هایی مانند دراز کشیدن بلافاصله بعد از خوردن غذا را تجربه کنند.

با این حال ، GERD یک بیماری مزمن است که پزشکان شروع به بررسی عادت های طولانی مدت و بخش هایی از آناتومی فرد می کنند که می تواند باعث GERD شود.(تفاوت ریفلاکس اسید و GERD)

نمونه هایی از دلایل GERD عبارتند از:

اضافه وزن یا چاق بودن ، که فشار اضافی به معده وارد می کند
فتق سلاماتی ، که باعث کاهش فشار در LES می شود
سیگار کشیدن
مصرف الکل
بارداری
مصرف داروهای شناخته شده برای تضعیف LES ، مانند آنتی هیستامین ها ، مسدود کننده های کانال کلسیم ، داروهای تسکین دهنده درد ، داروهای آرام بخش و ضد افسردگی ها

علائم GERD ممکن است زندگی روزمره شما را مختل کند. خوشبختانه ، آنها معمولاً با درمان قابل کنترل هستند. گزینه ها عبارتند از:

اصلاح رژیم غذایی
کاهش وزن
ترک سیگار
ترک الکل
داروها برای کار GERD برای کاهش میزان اسید معده. آنها ممکن است برای همه مؤثر نباشند. بعضی از افراد برای تقویت LES به عمل جراحی نیاز دارند.(تفاوت ریفلاکس اسید و GERD)

GERD در کودکان

از نوزادان گرفته تا نوجوانان ، کودکان در هر سنی می توانند GERD را تجربه کنند. در حدود یک چهارم کلیه کودکان و نوجوانان علائم GERD را تجربه می کنند.

این بیماری به ویژه در نوزادان شایع است زیرا معده آنها بسیار کوچکتر است و تحمل پر بودن را نیز کمتری دارند. در نتیجه ، محتویات معده به راحتی برمی گردد.

علائم مرتبط با GERD در نوزادان عبارتند از:

بعد از تغذیه مخصوصاً تحریک پذیر یا غیرقابل تحمل است
خفگی
مجدد نیرو ، به ویژه پس از دفن شدن
سر و صدا ، به خصوص بعد از تغذیه
وزن خود را با سرعت عادی افزایش ندهید
امتناع از خوردن
تف کردن
استفراغ
خس خس
مشکلات تنفسی
در حدود 70 تا 85 درصد از منبع اطمینان نوزادان در دو ماه اول زندگی مجدداً تحت عمل جراحی قرار می گیرند. به طور معمول ، 95 درصد علائم را با رسیدن به سن 1 سالگی پشت سر می گذارند.

کودکانی که شرایط رشدی و عصبی دارند ، مانند فلج مغزی ، ممکن است برای دوره های طولانی تر ریفلاکس و GERD را تجربه کنند.

پزشکان مهم این بیماری را که زودهنگام GERD در کودکان تشخیص داده اند کمتر می کنند تا احتمال بروز عوارض آن را کاهش دهند.

در سن کودکی ، آنها هنوز هم می توانند علائم GERD را تجربه کنند. علائم این بیماری شامل موارد زیر است:

بوی بد دهان
ناراحتی در قفسه سینه
عفونت های مکرر تنفسی
سوزش سردل
صدای خشن
ناراحتی شکم

اگر فکر می کنید کودکتان GERD را تجربه کرده است ، با پزشک متخصص کودک خود صحبت کنید. علائم درمان نشده می تواند باعث آسیب دائمی مری شود.(تفاوت ریفلاکس اسید و GERD)

سوزش سر دل و GERD در زنان باردار

سوزش سر دل و GERD معمولاً با بارداری همراه است و ممکن است در زنانی رخ دهد که قبلاً هرگز علائم GERD نداشته اند.

زنان باردار معمولاً علائم GERD را در حدود سه ماهه اول تجربه می کنند. سپس در سه ماهه آخر بدتر می شود. خبر خوب این است که وقتی کودک شما به دنیا می آید ، علائم شما معمولاً از بین می رود.

بارداری می تواند سطح هورمون پروژسترون را افزایش دهد ، که می تواند باعث شل شدن عضلات تحتانی مری شود. این امر باعث می شود که اسید معکوس شود.

افزایش فشار بر معده از رحم در حال رشد نیز می تواند احتمال زن را از ابتلا به GERD افزایش دهد.

علائم آن شامل درد است که بعد از غذا و تنظیم مجدد اسید بدتر می شود. از آنجا که این علائم به طور موقت تمایل دارند ، یک زن معمولاً مانند طولانی مدت التهاب ، عوارض طولانی مدت مرتبط با GERD را تجربه نمی کند.

پزشکان معمولاً در حین بارداری از تجویز بیش از حد داروها خودداری می کنند زیرا می توان این دارو را به جنین منتقل کرد.(تفاوت ریفلاکس اسید و GERD)

درعوض ، پزشکان معمولاً توصیه می کنند از تغییر در شیوه زندگی ، مانند جلوگیری از غذاهایی که به عنوان رفلاکس اسید شناخته شده اند و خوابیدن با سر کمی بلند هستند ، استفاده کنند.

مصرف آنتی اسیدها حاوی منیزیم ، آلومینیوم و کلسیم ممکن است مجاز باشد. اما ، باید از آنتی اسیدهای بی کربنات سدیم در زنان باردار اجتناب شود ، زیرا می توانند بر میزان مایعات خانم تأثیر بگذارند.

علاوه بر آنتی اسیدها ، داروهای متداول سوزش سر دل که معمولاً در دوران بارداری بی خطر محسوب می شوند شامل فاموتیدین (پپسید) است.

در موارد شدیدتر ، داروهای دیگری که به عنوان مهار کننده پمپ پروتون مانند لانسوپرازول (Prevacid) شناخته می شوند اغلب می توانند مورد استفاده قرار گیرند. همیشه قبل از مصرف داروهای بدون نسخه در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه GERD تشخیص داده می شود؟

تست های معمولی که پزشک شما برای کمک به تشخیص GERD استفاده می کند عبارتند از:

بررسی 24 ساعته کاوشگر امپدانس: این مطالعه شامل قرار دادن یک وان انعطاف پذیر در بینی شما و پیشبرد آن در مری است. این لوله دارای سنسورهایی است که می توانند تشخیص دهند که آیا اسید از مری منعکس می شود یا خیر.

آندوسکوپی فوقانی: این آزمایش شامل استفاده از لوله مخصوص با دوربین در انتهای آن است. هنگامی که شما احساس آرامش می کنید ، لوله می تواند از دهان به داخل معده و بخشی از روده کوچک شما منتقل شود.(تفاوت ریفلاکس اسید و GERD)

آزمایش آندوسکوپی فوقانی می تواند به پزشک کمک کند تا علائم آسیب ، تومور ، التهاب یا زخم در این مناطق را تشخیص دهد. پزشک شما معمولاً نمونه ای از بافت را که به عنوان بیوپسی شناخته می شود ، می گیرد.

عوارض GERD

در صورت عدم درمان GERD ، اسید معده می تواند به پوشش مری آسیب برساند. این می تواند باعث شود:

خون ریزی
زخمها
جای زخم
این اسید همچنین می تواند با گذشت زمان باعث تغییر در سلول های مری شود. به این مری Barrett مری گفته می شود.

حدود 10 تا 15 درصد افراد مبتلا به GERD این بیماری را ایجاد می کنند. مری بارت خطر ابتلا به نوعی سرطان مری را به نام آدنوکارسینوما افزایش می دهد.

کارشناسان معتقدند که بیشتر موارد این نوع از سرطان مری از سلولهای درون بافت بارت شروع می شود.(تفاوت ریفلاکس اسید و GERD)

درمان خانگی برای GERD

خوردن برخی غذاهای خاص به دلیل افزایش میزان اسید معده شناخته شده است که می تواند منجر به علائم رفلاکس اسید و سوزش قلب شود. اجتناب از این غذاها ممکن است به کاهش علائم بدون مصرف دارو کمک کند. مثالها عبارتند از:

نوشیدنی های الکلی
شکلات
قهوه
غذاهای چرب و شور
غذاهای پرچرب
نعناع تند
غذاهای ادویه دار
گوجه فرنگی و محصولات گوجه فرنگی
ایجاد تغییر در سبک زندگی مانند:

اجتناب از سیگار کشیدن
پوشیدن لباس مناسب نیست
به جای غذاهای بزرگ ، غذای کوچک بخورید
حداقل سه ساعت بعد از خوردن غذا به حالت ایستاده بنشینید

 

همچنین اگر اضافه وزن دارید ، انجام اقدامات برای کاهش وزن می تواند به شما کمک کند.

این شامل غذا خوردن سالم و ورزش هر زمان ممکن است. اگر مرتباً ورزش نمی کنید ، هدف خوب این است که به مدت 30 دقیقه در هفته 5 بار ورزش کنید.

برای نوزادان مبتلا به GERD ، پزشک ممکن است تغییر رژیم غذایی ، مانند اضافه کردن مقدار کمی از غلات برنج را به شیر مادر یا فرمول برای ضخیم شدن آن توصیه کند تا رفلاکس کمتر شود.

نگه داشتن کودک به طور عمودی در طول تغذیه و حداقل 30 دقیقه پس از آن نیز ممکن است علائم را کاهش دهد. جلوگیری از تغذیه بیش از حد نیز می تواند کمک کند.

در کودکان بزرگتر ، پزشک ممکن است یک رژیم از بین بردن غذاهایی را که برای تشدید ریفلاکس اسید شناخته شده اند ، توصیه کند (این غذاها برای کودکان و بزرگسالان یکسان است).

بالا بردن سر تختخواب کودک همچنین ممکن است به جلوگیری از علائم ریفلاکس اسید کمک کند.

اگر این اقدامات علائم کودک را تسکین ندهد ، پزشک ممکن است داروهای مشابه با بزرگسالان اما در دوزهای کوچکتر تجویز کند. این مهم است که پزشک خود را در شرایطی که تغییرات کمکی نمی کند یا هنگامی که علائم دو بار در هفته یا بیشتر رخ می دهد ، مشاهده کنید.(تفاوت ریفلاکس اسید و GERD)

درمانهای پزشکی برای GERD

داروها با و بدون نسخه ای برای ریفلاکس اسید و GERD در دسترس هستند.

آنتی اسیدها: روشهای اول درمان ریفلاکس اسید معمولاً آنتی اسیدها هستند. این داروها به سرعت عمل می کنند تا اثر اسید معده را کاهش دهند ، که می تواند علائم را تسکین دهد. نمونه هایی از این داروها Tums و Rolaids است.

اگر این داروها ریفلاکس اسید را تسکین ندهند یا فرد مبتلا به GERD باشد ، سایر روشهای درمانی شامل موارد زیر است:

مسدود کننده H2: مسدود کننده H2 به منظور کاهش میزان اسید معده فرد طراحی شده است. بعضی اوقات مصرف این داروها با آنتی اسیدها می تواند کمک کننده باشد. نمونه هایی از این داروها شامل سایمتیدین (تاگامت) و فاموتیدین (پپسید) است.

مهارکننده های پمپ پروتون: این داروها برای کاهش اسید معده بیشتر از مسدود کننده های H2 عمل می کنند. آنها همچنین می توانند به بهبودی معده کمک کنند. مثالها عبارتند از:

آسومپرازول (Nexium)
امپرازول (Prilosec)
لانسوپرازول (Prevacid)
پنتوپرازول (پروتونیکس)
پروکینتیک: اینها داروهایی مانند متوکلوپرامید (Reglan) هستند. در مورد اینکه آیا این داروها به نفع افراد مبتلا به GERD سود می برد ، اختلاف نظر وجود دارد.

بسیاری از پروکینتیک های جدید به دلیل عوارض جانبی جدی منبع معتبر از بازار حذف شده اند.

اگر داروها علائم ریفلاکس اسید را در فرد کاهش ندهند ، پزشک ممکن است برای جلوگیری از آسیب بیشتر مری و معده ، جراحی را توصیه کند.

یکی از روشهای جراحی با نام Nipen fundoplication شناخته می شود. این شامل پیچیدن بخشی از معده شما در اطراف مری برای تقویت LES است.(تفاوت ریفلاکس اسید و GERD)

 

تفاوت ریفلاکس اسید و GERD

 

چه موقع با پزشک تماس بگیرید
علائم سوزش سر دل اغلب در حمله قلبی اشتباه می شوند ، اما این دو شرط بی ارتباط هستند. اگر ناراحتی سوزش سر دل و درد قفسه سینه شما تغییر می کند یا بدتر می شود ، باید فوراً با شماره 911 تماس بگیرید:

در تنفس مشکل دارد
تعریق
سرگیجه
درد در بازو یا فک
این علائم می توانند علائم حمله قلبی باشند.

بعضی اوقات علائم GERD می تواند نیاز به درمان فوری پزشکی را نشان دهد. این شامل:

تجربه استفراغ منظم ، زور آور (پرتابه)
در تنفس مشکل دارد
مشکل در بلع
مایع استفراغ با خون قرمز روشن یا محتوای قهوه مانند خاک

همه سوزش سر دل نیاز به مراقبت پزشکی ندارد.

سوزش قلب نادر و خفیف می تواند با آنتی اسیدها و تغییر شیوه زندگی مانند جلوگیری از غذاهای تند درمان شود.

رفلاکس گاهگاهی دلیلی برای نگرانی نیست. اگر دو یا چند بار در هفته سوزش سر دل دارید یا اگر داروهای بدون نسخه باعث ناراحتی شما نمی شوند باید با پزشک مشورت کنید.(تفاوت ریفلاکس اسید و GERD)

برای مطالعه بیشتر به سایت فرزدان مراجعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *