تفاوت ریفلاکس اسید و GERD

مقاله: برای رفلکس اسید معده چه باید بنوشید

جدول محتوایی

برای رفلکس اسید معده چه باید بنوشید

بررسی اجمالی
اگر مبتلا به ریفلاکس اسید یا بیماری ریفلاکس معده (GERD) هستید ، ممکن است وعده های غذایی را برای جلوگیری از برخی غذاها و نوشیدنی ها صرف کنید. این شرایط باعث می شود اسید معده به مری برگردد.(رفلکس اسید معده)

علائم GERD توسط آنچه شما می خورید تحت تأثیر قرار می گیرد. این علائم می تواند شامل سرفه ، حالت تهوع و کوفتگی باشد.

آروغ زدن ، گلودرد و مجدد مجدد نیز معمولاً با GERD همراه است. آنچه تصمیم دارید از رژیم غذایی خود بگنجانید یا از آن جلوگیری کنید می تواند به تسکین برخی از علائم شما کمک کند.

نوشیدنی هایی از قبیل قهوه ، کولا و آبهای اسیدی غالباً در صدر لیست “خرما” نیستند.

این نوشیدنی ها ممکن است خطر علائم GERD را افزایش دهند. در عوض ، آنچه شما باید بنوشید برای کاهش علائم ذکر شده است.

چای گیاهی
چای های گیاهی به بهبود هضم غذا کمک می کند و بسیاری از مشکلات معده مانند گاز و حالت تهوع را تسکین می دهد.(رفلکس اسید معده)

 

رفلکس اسید معده

 

چای گیاهی فاقد کافئین را برای رفلاکس اسید امتحان کنید ، اما از چای های اسپرم یا نعناع خودداری کنید. نعناع باعث ریفلاکس اسید برای بسیاری از افراد می شود.

بابونه ، شیرین بیان ، نارون لغزنده و باتلاق ممکن است داروهای گیاهی بهتری برای تسکین علائم GERD ایجاد کند.

شیرین بیان باعث افزایش پوشش مخاطی پوشش مری می شود که به آرام کردن تأثیر اسید معده کمک می کند. با این وجود ، شواهد کافی برای تأثیر کارایی رازیانه ، ریشه مارشملو یا چای پاپایا وجود ندارد.

هنگام استفاده از گیاهان خشک شده به عنوان عصاره در چای ، باید از هر قاشق مرباخوری از گیاهان را در هر فنجان آب گرم استفاده کنید.

برگها یا گلهای شیب دار ، پوشانده شده ، به مدت 5 تا 10 دقیقه. اگر از ریشه استفاده می کنید ، به مدت 10 تا 20 دقیقه سرخ شوید. برای بهترین نتیجه ، دو تا چهار فنجان در روز بنوشید.

خرید چای بابونه ، شیرین بیان ، و چغندرهای بی نظیر در آمازون.

توجه داشته باشید که برخی گیاهان دارویی می توانند با داروهای خاص تجویز شوند ، بنابراین قبل از آزمایش داروی گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.(رفلکس اسید معده)

شیر کم چرب یا چربی

هضم شیر گاو برای بعضی از افراد دشوار است و می تواند مقدار قابل توجهی چربی را در خود جای دهد. مانند سایر غذاهای پرچرب ، شیر گاو بدون چربی ممکن است اسفنکتر مری تحتانی را شل کند ، که می تواند علائم ریفلاکس را بدتر یا بدتر کند.

اگر مجبور هستید با محصولات شیر ​​گاو بروید ، آنهایی که کمترین چربی هستند را انتخاب کنید.

شیر گیاهی
برای افرادی که عدم تحمل لاکتوز هستند یا فقط علائم رفلاکس اسید را از لبنیات تجربه می کنند ، شیرهای گیاهی یک راه حل مناسب است. امروزه انواع مختلفی از این محصولات موجود است از جمله:

شیر سویا
شیر بادام
شیر کتان
شیر بادام زمینی
شیر نارگیل

به عنوان مثال شیر بادام ترکیب قلیایی دارد که می تواند به خنثی شدن اسید معده و تسکین علائم ریفلاکس اسید کمک کند.

شیر سویا حاوی چربی کمتری نسبت به بیشتر لبنیات است و این امر را برای افرادی که دارای GERD هستند انتخاب ایمن تر شده است.

Carrageenan یک ماده افزودنی رایج در نوشیدنی های غیر لبنی است و ممکن است به علائم گوارشی کمک کند. برچسب های خود را بررسی کنید و در صورت داشتن GERD از این افزودنی خودداری کنید.

آب میوه

نوشیدنی مرکبات و سایر نوشیدنی هایی مانند آب آناناس و آب سیب بسیار اسیدی بوده و ممکن است باعث رفلاکس اسید شود.

انواع دیگر آبمیوه ها کمتر اسیدی هستند و بنابراین احتمال بروز علائم GERD را در بیشتر افراد ایجاد می کنند. گزینه های خوب شامل موارد زیر است:

آب هویج
آب آلوئه ورا
آب کلم
نوشیدنی های تازه آبدار ساخته شده با غذاهای کم اسید مانند چغندر ، هندوانه ، اسفناج ، خیار یا گلابی
از آنجا که غذاهای حاوی گوجه فرنگی می توانند علائم ریفلاکس را ایجاد کنند ، پرهیز از آب گوجه فرنگی همچنین ممکن است علائم GERD را کاهش دهد.(رفلکس اسید معده)

اسموتی ها

اسموتی یک راه عالی برای تقریباً همه است که ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری را در رژیم های غذایی خود قرار دهند. آنها یک گزینه فوق العاده خوب (و خوشمزه!) برای مبتلایان به GERD هستند.

هنگام تهیه اسموتی ، به دنبال همان میوه هایی با اسید کم مانند آب میوه های گلابی یا هندوانه باشید. همچنین سعی کنید سبزیجات سبز مانند اسفناج یا کلم را اضافه کنید.

این اسموتی ساده و کم کربوهیدرات را که شامل اسفناج و آووکادو است ، امتحان کنید. گزینه دیگر این اسموتی چای سبز وگان به همراه انگورهای سبز است.

اب

بعضی اوقات ساده ترین راه حل ها بیشترین حس را می کنند. pH اکثر آب خنثی است ، یا 7.0 ، که می تواند به افزایش pH یک وعده غذایی اسیدی کمک کند.

اگرچه این بسیار غیر معمولی است ، به خاطر داشته باشید که آب بیش از حد می تواند تعادل مواد معدنی موجود در بدن شما را مختل کند ، که این امر احتمال ریفلاکس اسید را افزایش می دهد.

آب نارگیل

آب نارگیل غافلگیر نشده می تواند یکی دیگر از گزینه های عالی برای مبتلایان به اسید رفلاکس باشد. این نوشیدنی منبع خوبی از الکترولیتهای مفید مانند پتاسیم است.

این الکترولیتها تعادل pH را در بدن ایجاد می کنند که برای کنترل ریفلاکس اسید بسیار مهم است.

برای رفع عطش یک پرونده کامل آنلاین بگیرید!

نوشیدنی برای جلوگیری از

بعضی از نوشیدنی ها می توانند علائم ریفلاکس را تشدید کنند و باید از آن خودداری کرد. نمونه ها شامل آب میوه ، نوشیدنی های کافئین دار و نوشیدنی های گازدار است.(رفلکس اسید معده)

آب مرکبات

آب مرکبات به طور طبیعی بسیار اسیدی هستند و بنابراین می توانند ریفلاکس اسید را تشدید کنند. نمونه هایی از آب مرکبات عبارتند از:

آب لیمو
آب پرتقال
آب نارنگی
آب لیمو
آب گریپ فروت
اسید سیتریک که به طور طبیعی در مرکبات وجود دارد می تواند مری را تحریک کند. در حالی که معده ساخته شده تا در برابر غذاهای اسیدی بیشتری مقاومت کند ، مری اینطور نیست.

هنگام خرید نوشیدنی های آب میوه ، اسید سیتریک را بررسی کرده و از آن خودداری کنید. بعضی اوقات به عنوان طعم دهنده استفاده می شود.

قهوه

قهوه صبح برای بسیاری از افراد عادت روزانه است ، اما افراد مبتلا به ریفلاکس اسید باید در صورت امکان از آن اجتناب کنند.

قهوه می تواند ترشحات اضافی اسید معده را تحریک کند ، به ویژه در هنگام نوشیدن مقدار زیادی از آن ، ممکن است به مری شما افزایش یابد. این منجر به افزایش علائم ریفلاکس اسید می شود.

سایر نوشیدنی های کافئین دار مانند نوشابه یا چای می توانند اثرات مشابهی داشته باشند و باید تا حد امکان از آن خودداری شود.

الکل

الكل بدون توجه به اینكه نوشیدنی لیوان شراب می نوشید یا مارگریتا را پایین می آورید ، می تواند بر ریفلاكس اسید تأثیر منفی بگذارد. مشروبات الکلی به احتمال زیاد شرایط رفلاکس را به سرعت تشدید می کند ، اگرچه یک لیوان شراب با یک وعده غذایی بزرگ یا اسیدی نیز می تواند باعث ناراحتی شود.

مصرف زیاد الکل ممکن است یک عامل خطر برای ایجاد GERD باشد و می تواند باعث آسیب مخاط در معده و مری شود.(رفلکس اسید معده)

ریفلاکس اسید در دوران بارداری

برخی از خانمهایی که پیش از این هرگز رفلاکس اسید نداشته اند ، در مدت زمان حاملگی دچار علائم رفلاکس اسید یا سوزش سر دل می شوند.

این طبیعی است و بسیاری از خانمها بعد از اتمام حاملگی علائمی کاهش یافته اند یا هیچ علامتی ندارند.

علاوه بر پیروی از دستورالعمل های ذکر شده در بالا ، سعی کنید مایعات را به جای نوشیدن سریع آن ها میل کنید تا از علائم رفلاکس اسید جلوگیری شود.

نگه داشتن دفتر خاطرات غذایی برای کمک به پیگیری آنچه علائم شما را تشدید می کند ، می تواند به شما در پیشگیری از علائم در طول بارداری کمک کند.

درمان رفلاکس اسید

اگر GERD یا ریفلاکس اسید شما به تغییرات رژیم غذایی پاسخ نداده باشد ، سایر داروهای درمانی و داروها ممکن است تسکین دهند.

درمان بدون نسخه (OTC) شامل موارد زیر است:

استفاده موقت آنتی اسیدهای OTC ، مانند کلسیم کربنات کلسیم (Tums)
مهار کننده های پمپ پروتون مانند امپرازول (Prilosec) یا لانسوپرازول (Prevacid)
مسدود کننده های گیرنده H2 ، مانند فاموتیدین (Pepcid AC)
شیرین بیان deglycyrrhizinated
داروهای تجویز شده شامل موارد زیر هستند:

مهارکننده های پمپ پروتون با استحکام تجویز
مسدود کننده های گیرنده H2 قدرت مقاومت
در موارد شدید ممکن است عمل جراحی گزینه ای باشد. جراحی می تواند اسفنکتر پایین مری را تقویت یا تقویت کند.

بهترین عادت های نوشیدن برای GERD و ریفلاکس اسید

مانند غذا خوردن ، نوشیدن چه موقع و چگونه می تواند در علائم GERD تفاوت ایجاد کند. نکات زیر می تواند به شما در حفظ علائم کمک کند:

از پرتقال صبحانه یا ناهار خودداری کنید ، که می تواند منجر به پرخوری – و خوردن بیش از حد – در اواخر روز شود.(رفلکس اسید معده)

 

رفلکس اسید معده

از تنقلات در اواخر شب ، از جمله نوشیدنی هایی که ممکن است باعث سوزش قلب شود ، خودداری کنید. این شامل نوشیدنی های گازدار و کافئین دار است.

در هنگام و بعد از خوردن غذا و آشامیدنی ، حالت قائم خود را حفظ کنید. حداقل سه ساعت قبل از خواب نخورید.

میزان مصرف الکل را تعدیل کنید. نوشیدن زیاد الکل می تواند در برخی از افراد علائم رفلاکس ایجاد کند.
غذاهای پرادویه و غذاهای سرخ شده را کاهش یا از بین ببرید.
سر تختخواب خود را بالا ببرید تا جاذبه بتواند از خزاندن اسید در مری شما جلوگیری کند.
با تمرین عادات سالم نوشیدن و توجه به نحوه پاسخ علائم شما به غذاها و نوشیدنی های خاص ، می توانید علائم رفلاکس خود را کاهش داده و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید.(رفلکس اسید معده)

برای مطالع بیشتر به سایت فرزدان مراحعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *