مزیت جوش شیرین

مقاله: 22 مزیت استفاده از جوش شیرین

جدول محتوایی

22 مزیت استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین ، که به عنوان بی کربنات سدیم نیز شناخته می شود ، در پخت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.(مزیت جوش شیرین)

این امر به دلیل داشتن خاصیت چربی است ، به این معنی که با تولید دی اکسید کربن باعث افزایش خمیر می شود.

گذشته از پخت و پز ، جوش شیرین انواع مختلفی از مصارف خانگی و مزایای سلامتی را دارد.

در اینجا 23 مزیت و کاربرد جوش شیرین آورده شده است.

1. سوزش قلب را درمان کنید

سوزش سر دل نیز به عنوان اسید رفلاکس شناخته می شود. این یک احساس دردناک و سوزش است که در قسمت فوقانی معده شما ایجاد می شود و می تواند در گلو شما پخش شود .

این ناشی از رفلاکس شدن اسید از معده و بالا آمدن مری ، لوله ای است که معده شما را به دهان شما وصل می کند.

چند علت شایع ریفلاکس پرخوری ، استرس و خوردن غذاهای چرب یا تند است.(مزیت جوش شیرین)

 

مزیت جوش شیرین

 

جوش شیرین می تواند با خنثی کردن اسید معده در درمان سوزش قلب کمک کند. یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب سرد حل کنید و مخلوط را به آرامی بنوشید.

موارد جانبی برای این درمان وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید :

 

بحث در مورد اینکه آیا افراد دارای علائم سوزش سر دل در واقع اسید معده بالایی دارند یا نه وجود دارد.
جوش شیرین در سدیم بسیار زیاد است و 629 میلی گرم در هر قاشق چایخوری دارد.
استفاده مداوم ممکن است منجر به آلکالوز متابولیک و مشکلات قلبی شود.(مزیت جوش شیرین)

2. دهانشویه

دهانشویه علاوه بر این به یک روال بهداشت دهان و دندان خوب است. به گوشه های دهان شما و شکاف های دندان ها ، لثه ها و زبان شما می رسد که ممکن است هنگام مسواک زدن از دست برود.

بسیاری از افراد از جوش شیرین به عنوان جایگزینی برای دهانشویه استفاده می کنند.

برخی از مطالعات نشان داده اند که می تواند به نفس شما کمک کند و حتی خواص ضد باکتری و ضد میکروبی را نیز فراهم کند.

با این حال ، یک مطالعه نشان داد که دهانشویه جوش شیرین به میزان قابل توجهی سطح باکتریهای دهانی را کاهش نمی دهد ، اگرچه منجر به افزایش pH بزاق می شود ، که برای مهار رشد باکتریها مهم است.

دستور تهیه جوش شیرین جوش شیرین ساده است. 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین را به نصف لیوان آب گرم اضافه کنید ، و سپس طبق معمول آبکش کنید.(مزیت جوش شیرین)

3. تسکین زخم های کانکر

زخم های پنجه ای زخم های کوچک و دردناک هستند که می توانند در داخل دهان شما ایجاد شوند. برخلاف زخم های سرماخوردگی ، زخم های کانکر روی لب ها شکل نمی گیرند و مسری نیستند.

اگرچه شواهد بیشتری مورد نیاز است ، برخی تحقیقات نشان داده اند که جوش شیرین جوش شیرین برای تسکین دهنده درد ناشی از زخم های کانکر عالی است .

می توانید با استفاده از دستورالعمل موجود در فصل قبل ، دهانشویه سودا جوش شیرین درست کنید. یک بار در روز دهان خود را با این مخلوط بشویید تا جایی که درد قوطی التیام یابد.

4- دندان های خود را سفید کنید

جوش شیرین یک درمان خانگی محبوب برای سفید کردن دندان ها است.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که خمیردندان حاوی جوش شیرین برای سفیدتر کردن دندان ها و از بین بردن پلاک از خمیر دندان بدون جوش شیرین بهتر است.

این به احتمال زیاد به این دلیل است که جوش شیرین دارای خاصیت ساینده خفیفی است و باعث می شود پیوندهای مولکول هایی که دندان ها را لکه دار می کنند ، شکسته شود.(مزیت جوش شیرین)

همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است که می تواند به مبارزه با باکتری های مضر کمک کند.

5- دئودورانت

با کمال تعجب ، عرق انسان بی بو است.

عرق بعد از تجزیه شدن توسط باکتری های موجود در زیر بغل ، بوی خود را بدست می آورد. این باکتریها عرق شما را به مواد زاید اسیدی تبدیل می کنند که به آن عرق می دهد و بوی آن را می دهد.

جوش شیرین ممکن است بوسیله کمبود اسید بوها بوی عرق را از بین ببرد. جوش شیرین را روی زیر بغل خود امتحان کنید ، و ممکن است متوجه اختلاف شوید (20).

6. ممکن است عملکرد ورزش را بهبود بخشد

جوش شیرین ، که به عنوان بی کربنات سدیم نیز شناخته می شود ، یک مکمل محبوب در بین ورزشکاران است.

برخی از مطالعات نشان می دهد که جوش شیرین می تواند به شما کمک کند تا در اوج خود طولانی تر عمل کنید ، به خصوص در حین تمرینات بی هوازی یا تمرین با شدت زیاد و اسپرینت .

در حین ورزش با شدت زیاد ، سلولهای عضلانی شما شروع به تولید اسید لاکتیک می کنند ، که وظیفه احساس سوزش در هنگام ورزش را دارد.(مزیت جوش شیرین)

اسید لاکتیک همچنین pH درون سلولهای شما را کاهش می دهد ، که ممکن است باعث خستگی عضلات شما شود.

جوش شیرین دارای pH بالایی است ، که می تواند به تأخیر در خستگی کمک کند و به شما امکان می دهد تا در اوج خود بیشتر ورزش کنید.

به عنوان مثال ، در یک مطالعه مشخص شد افرادی که جوش شیرین گرفته اند به طور متوسط ​​4.5 دقیقه بیشتر از افرادی که جوش شیرین مصرف نکرده اند ، ورزش می کنند.

در یک مطالعه ، توصیه می شود 300 میلی گرم جوش شیرین را به ازای هر 33.8 اونس (1 لیتر) آب 1-2 ساعت قبل از ورزش استفاده کنید.

یک مطالعه دیگر افزود: مصرف آن 3 ساعت قبل از ورزش باعث ناراحتی دستگاه گوارش می شود.

7- پوست خارش دار و آفتاب سوختگی ها را تسکین دهید

غده جوش شیرین اغلب برای تسکین خارش پوست توصیه می شود. این حمام ها یک روش معمول برای خارش ناشی از نیش های گزاف و نیش زنبور است (28 ، 29).

علاوه بر این ، جوش شیرین ممکن است به خارش خارش ناشی از آفتاب سوختگی ها کمک کند. بعضی افراد ادعا می کنند در صورت ترکیب شدن با سایر مواد مانند ذرت و جو دوغ (30 ، 31) می تواند موثرتر باشد.

برای تهیه حمام جوش شیرین ، 1-2 فنجان جوش شیرین را به یک حمام ولرم اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که منطقه آسیب دیده کاملاً خیس شده است.

برای مناطق خاص تر ، می توانید خمیری را با جوش شیرین و کمی آب ایجاد کنید. یک لایه ضخیم از خمیر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.(مزیت جوش شیرین)

8. ممکن است پیشرفت بیماری مزمن کلیه را کند کند

افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه (CKD) به آرامی عملکرد کلیه های خود را از دست می دهند.

کلیه ها فوق العاده مهم هستند زیرا به حذف زباله و آب اضافی از خون کمک می کنند. در عین حال ، آنها به تعادل مواد معدنی مهم مانند پتاسیم ، سدیم و کلسیم کمک می کنند (منبع اعتماد 32).

یک مطالعه شامل 134 بزرگسال مبتلا به CKD نشان داد که افرادی که مکمل های بی کربنات سدیم (جوش شیرین) مصرف می کنند ، نسبت به افرادی که مکمل مصرف نکردند ، 36 درصد کمتر احتمال پیشرفت بیماری را تجربه کردند (33).

قبل از مصرف جوش شیرین حتما با پزشک خود صحبت کنید.

9. ممکن است برخی از درمان های سرطان را بهبود بخشد

سرطان دومین علت مرگ و میر در سراسر جهان است .

این اغلب با شیمی درمانی انجام می شود ، که با کندی یا متوقف کردن رشد سلول های سرطانی کار می کند. به طور معمول ، سلولهای سرطانی با سرعت زیاد رشد می کنند و تقسیم می شوند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که جوش شیرین می تواند به داروهای شیمی درمانی مؤثرتر عمل کند. جوش شیرین ممکن است محیط را برای تومورهای کم اسیدی تر کند ، که از این روش درمانی شیمی درمانی سود می برد.

با این حال ، شواهد و مدارک محدود به نشانه های اولیه از تحقیقات حیوانات و سلول ها است ، بنابراین تحقیقات انسانی بیشتری لازم است.(مزیت جوش شیرین)

10. بوی یخچال را خنثی کنید

آیا تاکنون یخچال خود را باز کرده اید و بوی تعجب آور ناخوشایند را آورده اید؟

احتمال وجود دارد که برخی از غذاهای موجود در یخچال شما بیش از حد از استقبال آنها غافل شده و شروع به خراب کردن کنند. این بوی ناخوشایند ممکن است مدت زیادی بعد از خالی کردن یخچال و تمیز کردن کامل آن بچسبد.

خوشبختانه ، جوش شیرین می تواند با خنثی کردن بوی بد باعث یخچال و فریزر یخچال شود. این ماده با ذرات بو تعامل دارد تا آنها را از بین ببرد ، نه اینکه فقط بوی آنها را بپوشاند (39 منبع مطمئن).

یک فنجان را با جوش شیرین پر کنید و آن را در پشت یخچال خود قرار دهید تا بوهای بد خنثی شود.

11. خوشبو کننده هوا

همه خوشبو کننده های تجاری تجاری بوی بد را از بین نمی برند. در عوض ، برخی به راحتی مولکولهای عطر را آزاد می کنند که بوی بد را پوشانده است.(مزیت جوش شیرین)

علاوه بر این ، کمتر از 10٪ از خوشبو کننده های هوا به شما می گویند چه حاوی مواد هستند. اگر به مواد شیمیایی حساس در مواد خوشبو کننده هوا حساس باشید ، می تواند مشکل ساز باشد (40).

جوش شیرین یک جایگزین عالی و بی خطر برای خوشبو کننده های تجاری تجاری است. این ماده با ذرات بو تعامل دارد و آنها را خنثی می کند ، نه اینکه آنها را پوشانده باشد.

برای ایجاد یک ماده خوشبو کننده هوا جوش شیرین ، شما نیاز دارید:

یک کوزه کوچک
جوش شیرین 1/3 فنجان
10-15 قطره از روغنهای اساسی مورد علاقه خود را
یک تکه پارچه یا کاغذ
رشته یا روبان
جوش شیرین و روغنهای اساسی را به گلدان اضافه کنید. آن را با پارچه یا کاغذ بپوشانید و سپس آن را با رشته محکم کنید. هنگامی که رایحه شروع به پژمرده شدن کرد ، به شیشه لرزش دهید.(مزیت جوش شیرین)

12. ممکن است لباس های شسته شده شما را سفیدتر کند

جوش شیرین روشی ارزان برای سفیدتر کردن و تمیز کردن لباس های شسته شده شما است.

جوش شیرین یک قلیایی است – یک نمک محلول – که می تواند به از بین بردن کثیفی و لکه ها کمک کند. هنگام حل شدن در آب ، قلیایی مانند جوش شیرین می تواند با اسیدهای موجود در لکه ها در تعامل باشد و به از بین بردن آنها کمک می کند (41).

1/2 فنجان جوش شیرین را به مقدار مرتب شوینده لباسشویی اضافه کنید. همچنین به نرم شدن آب کمک می کند ، به این معنی که ممکن است به مواد شوینده کمتری از حد معمول نیاز داشته باشید.

13. پاک کننده آشپزخانه

همه کاره بودن جوش شیرین آن را به یک تمیز کننده عالی آشپزخانه تبدیل می کند. این نه تنها می تواند لکه های سخت را از بین ببرد بلکه به از بین بردن بوی بد نیز کمک می کند (40).

برای استفاده از جوش شیرین در آشپزخانه خود ، با مخلوط جوش شیرین با مقدار کمی آب خمیر درست کنید. خمیر را با یک اسفنج یا پارچه روی سطح مورد نظر بمالید و کاملاً صاف کنید.(مزیت جوش شیرین)

در اینجا چند مورد موجود در آشپزخانه وجود دارد که می توانید با جوش شیرین آنها را تمیز کنید:

اجاق ها
فنجان قهوه آغشته
سنگ مرمر رنگ آمیزی
لکه های گریس
کاشی آشپزخانه
زهکش های گرفتگی
نقره لکه دار
مایکروویو

14. بوی زباله را از بین ببرید

کیسه های زباله اغلب بوی طعم دار دارند زیرا حاوی انواع زباله های پوسیده شده هستند. متأسفانه ، این بو می تواند در آشپزخانه و سایر مناطق خانه شما پخش شود.

خوشبختانه ، جوش شیرین می تواند به از بین بردن بوی زباله کمک کند. این بوها اغلب اسیدی هستند ، بنابراین جوش شیرین می تواند با مولکولهای بو تعامل داشته و آنها را خنثی کند.

در حقیقت ، دانشمندان دریافتند که پخش جوش شیرین در پایین سطل زباله می تواند به خنثی کردن بوی زباله به میزان 70٪ کمک کند.(مزیت جوش شیرین)

15- لکه های فرش لک دار را از بین ببرید

ترکیبی از جوش شیرین و سرکه می تواند لکنت ترین لکه های فرش را از بین ببرد.

هنگامی که جوش شیرین و سرکه با هم مخلوط می شوند ، ترکیبی به نام اسید کربنیک ایجاد می کنند که یک ماده اصلی در تمیز کردن محصولات است. این واکنش باعث ایجاد لکه های زیادی می شود ، که ممکن است به تجزیه لکه های سخت (43) کمک کند.

در اینجا چگونه می توانید لکه های فرش خاموش را فقط با جوش شیرین و سرکه از بین ببرید:

لکه فرش را با یک لایه نازک جوش شیرین بپوشانید.
یک بطری اسپری خالی را با مخلوط 1 به 1 سرکه و آب پر کرده و آن را روی ناحیه آغشته شده اسپری کنید.
تا 1 ساعت صبر کنید تا سطح خشک شود.
جوش شیرین را با قلم مو پاک کرده و مانده را خالی کنید.
اکنون لکه باید کاملاً برداشته شود. اگر مقداری جوش شیرین باقی مانده روی فرش باقی مانده است ، آن را با یک حوله مرطوب پاک کنید.(مزیت جوش شیرین)

16. پاک کننده حمام چند منظوره

مانند آشپزخانه ها ، تمیز کردن حمام ها نیز دشوار است. آنها سطوح مختلفی دارند که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند و بنابراین اغلب باید تمیز شوند.

در حالی که انواع پاک کننده های تجاری حمام در دسترس است ، بسیاری از افراد گزینه تمیز کنندگی طبیعی تر و مقرون به صرفه تری را ترجیح می دهند.

جوش شیرین مفید است زیرا باعث سفیدتر شدن و ضد عفونی کننده بسیاری از سطوح حمام می شود ، هرچند که از پاک کننده های تجاری کمتری برخوردار است .

در اینجا چند سطح وجود دارد که می توانید با جوش شیرین آنها را تمیز کنید:

کاشی حمام
توالت
دوش
وان ها
غرق حمام
با استفاده از جوش شیرین و مقداری آب خمیری درست کنید. با استفاده از اسفنج یا پارچه ، مخلوط را کاملاً روی سطح مورد نظر برای تمیز کردن بمالید.

سطح را 15-20 دقیقه بعد با یک پارچه مرطوب پاک کنید

 

17. میوه و سبزیجات را تمیز کنید

بسیاری از مردم نگران سموم دفع آفات روی مواد غذایی هستند. از سموم دفع آفات برای جلوگیری از آسیب دیدن محصولات توسط حشرات ، میکروبها ، جوندگان و علفهای هرز استفاده می شود.

لایه برداری میوه بهترین روش برای از بین بردن سموم دفع آفات است.(مزیت جوش شیرین)

با این حال ، این بدان معناست که شما مواد مغذی مهمی مانند فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در پوست بسیاری از میوه ها را دریافت نمی کنید.

جالب است که تحقیقات اخیر نشان داده است که خیساندن میوه ها و سبزیجات در یک جوش شیرین ، موثرترین روش برای از بین بردن سموم دفع آفات بدون لایه برداری آنها است.

یک مطالعه نشان داد که سیب خیساندن در محلول جوش شیرین و آب به مدت 12-15 دقیقه تقریباً همه سموم دفع آفات را حذف کرد (45).

لطفا توجه داشته باشید که این روش سموم دفع آفات که به پوست میوه نفوذ کرده اند را از بین نمی برد. تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آیا این برای سایر محصولات تولیدی مؤثر است یا خیر.(مزیت جوش شیرین)

18. ظروف نقره ای لهستانی

جوش شیرین یک جایگزین مفید برای جلا دادن نقره های تجاری است.

برای این کار شما نیاز دارید:

قابلمه آلومینیومی یا ظرف مخصوص پخت و پز با فویل آلومینیومی
1 فنجان آب جوش
1 قاشق غذاخوری جوش شیرین
1/2 فنجان سرکه سفید

جوش شیرین را به قابلمه آلومینیومی اضافه کرده و به آرامی داخل سرکه بریزید. بعد ، در آب جوش ریخته و سپس نقره را در قابلمه قرار دهید.

تقریبا بلافاصله ، لکه های پوستی باید از بین بروند و شما می توانید در طول 30 ثانیه اکثر ظروف نقره ای را از قابلمه جدا کنید. با این حال ، ظروف نقره ای به شدت لکه دار ممکن است نیاز به نشستن در مخلوط تا 1 دقیقه داشته باشد.

در این مخلوط ، نقره با تابه آلومینیوم و جوش شیرین واکنش شیمیایی می گیرد. این لکه ها را از وسایل نقره ای به گلدان آلومینیومی منتقل می کند یا ممکن است باقیمانده کم رنگ و زرد رنگ در قسمت زیرین تابه ایجاد کند (46).

19. یک گلدان سوخته را ذخیره کنید

بسیاری از افراد ناخواسته هنگام پخت و پز ، ته دیگ را گل کرده اند.

اینها می تواند یک کابوس برای تمیز کردن باشد ، اما می توانید یک گلدان سوخته را به راحتی با جوش شیرین و آب ذخیره کنید.(مزیت جوش شیرین)

مقدار زیادی جوش شیرین را روی کف قابلمه بپاشید و آب کافی را برای پوشاندن مناطق سوخته اضافه کنید. مخلوط را به جوش بیاورید و طبق معمول ماهیتابه را خالی کنید.

اگر لکه های سرسخت باقی مانده است ، یک پد تمیز کننده بگیرید ، مقدار کمی از مایع شستشو را اضافه کنید ، و بقیه بیت های سوخته را به آرامی جدا کنید.

20- آتش سوزی روغن و گریس را از بین ببرید

جالب است که برخی از آتش نشانی ها حاوی جوش شیرین هستند.

این نوع به عنوان آتش نشانی های شیمیایی خشک شناخته شده و برای خاموش کردن روغن ، گریس و آتش سوزی الکتریکی استفاده می شود. جوش شیرین با گرما واکنش نشان می دهد تا دی اکسید کربن تولید شود ، که آتش را خاموش و خاموش می کند.

به این ترتیب ، از جوش شیرین می توان برای خاموش کردن آتش کوچک روغن و گریس استفاده کرد.

با این حال ، برای خاموش کردن آتش سوزی در خانه های بزرگ ، انتظار جوش شیرین را ندارید. آتش سوزی بزرگتر اکسیژن بیشتری جذب می کند و می تواند با تأثیر جوش شیرین خنثی شود.(مزیت جوش شیرین)

21. قاتل علفهای هرز خانگی

علفهای هرز گیاهانی مزاحم هستند که می توانند در شکافهای گردشگاهها و معابر شما رشد کنند. آنها غالباً ریشه های عمیقی دارند و کشتن آنها بدون استفاده از قاتل علفهای هرز شیمیایی را سخت می کند.

خوشبختانه می توانید از جوش شیرین به عنوان یک جایگزین ارزان تر و مطمئن تر استفاده کنید. این به این دلیل است که جوش شیرین سرشار از سدیم است و محیطی سخت برای علفهای هرز ایجاد می کند.

چند مشت جوش شیرین را روی علفهای هرز که در شکافهای پیاده رو ، مسیرهای رانندگی و سایر مناطق آلوده به علفهای هرز رشد می کنند ، بپاشید.

با این حال ، از استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن علفهای هرز در گل و باغچه خودداری کنید ، زیرا ممکن است سایر گیاهان شما را نیز از بین ببرد.

22. ضدعفونی کننده کفش

داشتن کفش بد بو یک مشکل شایع است که می تواند کاملاً شرم آور باشد.

خوشبختانه جوش شیرین یک درمان عالی برای خوشبو کردن کفش های بد بو است.

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در دو پارچه نخی یا پارچه های نازک بریزید. پارچه ها را با نوار لاستیکی یا رشته ای محکم کنید و یکی را در هر کفش قرار دهید.(مزیت جوش شیرین)

 

مزیت جوش شیرین

 

کیسه های جوش شیرین را هنگام تمایل به پوشیدن کفش خود از بین ببرید.

خط آخر
جوش شیرین یک ماده غذایی همه کاره است که علاوه بر پخت و پز ، کاربردهای بسیاری نیز دارد.

هنگام خنثی کردن بو و تمیز کردن ، می درخشد.

این منگنه خانگی می تواند به از بین بردن لکه های سخت ، از بین بردن بوی ناخوشایند و تمیز کردن مناطق دشوار مانند اجاق گاز ، مایکروویو و تزئین کاشی کمک کند.

علاوه بر این ، جوش شیرین دارای فواید متنوعی برای سلامتی است. به عنوان مثال ، می تواند به درمان سوزش سر دل ، تسکین دهنده زخم های کانکر و حتی سفیدتر کردن دندان های شما کمک کند.

علاوه بر این ، جوش شیرین ارزان و بسیار در دسترس است. می توانید یک ظرف جوش شیرین را از فروشگاه مواد غذایی محلی خود بگیرید.

دفعه بعد که نیاز به پاک کردن لکه یا بو دارید ، به جوش شیرین برسید.(مزیت جوش شیرین)

برای مطالعه بیشتر به سایت فرزدان مراجعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *