نوشیدنی های سرشار از اکسیدان

مقاله: چرا نوشیدنی شما باید پر از آنتی اکسیدان باشد (و چه چیزی را انتخاب کنید)

جدول محتوایی

چرا نوشیدنی شما باید پر از آنتی اکسیدان باشد (و چه چیزی را انتخاب کنید)

 

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که نقش اساسی در سلامتی و بیماری دارند.(نوشیدنی های سرشار از اکسیدان)

آنها با خنثی کردن ترکیبات مضر شناخته شده به عنوان رادیکال های آزاد کمک می کنند. این می تواند از آسیب اکسیداتیو به سلول های شما جلوگیری کند ، التهاب را کاهش داده و از بیماری مزمن محافظت کند.

تغییر رژیم غذایی یکی از موثرترین راههای افزایش مصرف آنتی اکسیدان ها است.

هنوز هم ، در حالی که اکثر مردم با غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند میوه ها و سبزیجات آشنا هستند ، یافتن نوشیدنی های آنتی اکسیدانی سالم می تواند کمی چالش برانگیز باشد.

در این مقاله برخی از بهترین نوشیدنی های آنتی اکسیدانی بر اساس معیارهای زیر بررسی شده است:

محتوای آنتی اکسیدانی
عناصر
مقدار قند اضافه شده است
ارزش غذایی
در اینجا 10 مورد از بهترین نوشیدنی های آنتی اکسیدانی به همراه چند مورد از راه های مفید بودن برای سلامتی شما آورده شده است.(نوشیدنی های سرشار از اکسیدان)

1. بهترین چای سبز بطری: چای سبز بدون برگ و بدون برگ

چای سبز که از برگ گیاه Camellia sinensis مشتق شده است ، یکی از محبوب ترین نوشیدنی های آنتی اکسیدانی است.

 

نوشیدنی های سرشار از اکسیدان

 

این گیاه به ویژه از نظر epigallocatechin gallate (EGCG) غنی است ، ترکیبی که به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی آن مورد مطالعه قرار گرفته است.

چای سبز همچنین چندین آنتی اکسیدان و پلی فنول دیگر از جمله اسید گالیک ، اپیکاتچین و کاتچین فراهم می کند.

این چای سبز بدون برگ و بدون برگ بدون هیچ رنگ اضافه شده ، شیرین کننده های مصنوعی یا سایر مواد قابل سؤال ساخته شده است.

همچنین از برگهای چای تازه به جای پودر و کنسانتره استفاده می شود که می تواند به حداکثر رساندن طعم و کیفیت نوشیدنی شما کمک کند.(نوشیدنی های سرشار از اکسیدان)

2. بهترین کته بطری: چای سبز

ماتچا نوعی چای است که از برگهای گیاه چای تهیه می شود ، که به صورت پودر ریز در آن ریخته می شود ، به آب داغ اضافه می شود و با یک برس بامبو سفت می شود تا زمانی که یک بافت نرم ایجاد شود.

بر خلاف چای سبز معمولی ، matcha با استفاده از کل برگ گیاه چای ساخته می شود و در نتیجه غلظت بالاتری از آنتی اکسیدان ها حاصل می شود.

در مطالعات آزمایش و آزمایشات حیوانات ، عصاره گیاه کته برای محافظت در برابر صدمات کبد و کاهش رشد سلولهای سرطانی نشان داده شده است.

از این گذشته ، یک مطالعه کوچک در 23 نفر نشان داد که مصرف کپسول باعث افزایش حافظه ، توجه و زمان واکنش در مقایسه با دارونما  می شود.

Moontower Matcha با استفاده از کونتا در کلاس تشریفات ، نوعی کونتا با طعم ظریف تر و طعم تلخ کمتری نسبت به کوکتاهای درجه آشپزی ساخته می شود.

همچنین حاوی صفر گرم شکر است و عاری از مواد و طعم دهنده های مصنوعی است تا اطمینان حاصل شود که از بالاترین کیفیت کادو موجود استفاده می کنید.

3. بهترین چای گیاهی: بطری آلی LION

چای قاصدک نوعی چای گیاهی است که با تزریق برگ و ریشه گیاه قاصدک در آب داغ ساخته می شود.

این ماده غنی از آنتی اکسیدان به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب ، کاهش کلسترول و جلوگیری از استرس اکسیداتیو در بسیاری از طب های سنتی مورد استفاده قرار گرفته است .

طبق یک مطالعه لوله آزمایش ، عصاره قاصدک حاوی انواع اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها از جمله لوتولین ، کوئرستین و اسید کافئیک است .

اضافه کردن این نوشیدنی غنی از آنتی اکسیدان به رژیم غذایی روزانه شما می تواند راهی مناسب برای تقویت مصرف این آنتی اکسیدان های کلیدی باشد.

علاوه بر داشتن قند و مجوز ارگانیک ، چای قاصدک بطری LION با کالری کم و فاقد کافئین است.

به علاوه ، آن را با میوه راهب شیرین می کنند ، یک ماده شیرین کننده طبیعی است که همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و در برابر آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند .(نوشیدنی های سرشار از اکسیدان)

4- بهترین قهوه در بطری: قهوه با دم بالا سرد – سیاه و پررنگ

قهوه منبع عالی آنتی اکسیدان های ضد بیماری است.

در واقع ، برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است یکی از منابع اصلی آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی متوسط ​​باشد ، و حتی بیشتر از آنتی اکسیدان ها از میوه و سبزیجات نیز کمک می کند.

به طور خاص ، قهوه با آنتی اکسیدان هایی مانند اسید کافئین ، اسید کلروژنیک ، کاتچین ، کوئرستین و روتین پر شده است.

جالب است که ، یک بررسی گسترده از 218 مطالعه نشان داد که نوشیدن 3-4 فنجان قهوه در روز (920-960 میلی لیتر) قهوه در روز ممکن است با خطر کمتری از بیماری های قلبی ، مشکلات کبدی و انواع خاصی از سرطان همراه باشد.

این قهوه حاوی سرد ، فاقد قند و لبنیات است و می تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که به دنبال مصرف آنتی اکسیدان و کافئین هستند.

همچنین در انواع مختلفی از طعم ها ، از جمله Double Espresso ، Caramel Salted ، Mocha شکلات تیره ، و کرم کاپوچینو موجود است.

با این حال ، به خاطر داشته باشید که بسته به نوع ، ممکن است این گونه ها حاوی لبنیات و طعم دهنده ها و مواد تشکیل دهنده اضافی باشند.

5- بهترین آب چغندر: چغندر آلی چغندر + آب میوه توت

چغندر مملو از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فنلی مانند بتالین ها است که رنگدانه های گیاهی هستند که به چغندر رنگ خود را زنده می دهند.(نوشیدنی های سرشار از اکسیدان)

با توجه به محتوای آنتی اکسیدانی آنها ، چغندر به لیست طولانی فواید سلامتی مرتبط بوده و ممکن است به کاهش التهاب ، بهبود سلامت قلب و کاهش رشد سلول های سرطانی کمک کند.

این نوشیدنی Beetology با داشتن آب چغندر و توت فرنگی ، سیب ، تمشک و آب زغال اخته ، همراه با آنتی اکسیدان ها است.

علاوه بر این ، این ماده ارگانیک است و بدون مواد نگهدارنده ، مواد افزودنی یا رنگ های مصنوعی یا طعم های ساخته شده ساخته شده است و این یک راه خوشمزه برای بهره مندی از مزایای سلامتی آب چغندر است.

6. بهترین آب انار: آب انار 100٪ شگفت انگیز

انار بسیار غنی از آنتی اکسیدان ها هستند ، با تحقیقات انجام شده نشان می دهد که پتانسیل آنتی اکسیدانی آب انار ممکن است بالاتر از انواع شراب قرمز و چای سبز باشد.

از این گذشته ، مطالعات نشان می دهد که آب انار ممکن است التهاب ، فشار خون را کاهش داده و از تجمع پلاک چربی در شریانها محافظت کند.

این محصول حاوی 100٪ آب انار از کنسانتره است و بدون هیچ گونه مواد قندی اضافه شده یا مواد اصلاح شده ژنتیکی (GMO) ساخته می شود.

این یک منبع عالی پتاسیم است که یک ماده مغذی اساسی برای تنظیم انقباضات ماهیچه ها ، تعادل مایعات ، فشار خون و موارد دیگر است .(نوشیدنی های سرشار از اکسیدان)

با این حال ، از آنجا که این نوشیدنی حاوی مقادیر خوبی از قندهای طبیعی بدون هیچ گونه فیبر موجود در میوه کامل است ، حتما مقدار مصرف خود را تعدیل کرده و آن را با یک رژیم متعادل جفت کنید.

7. بهترین آب آکای: آب میوه Acai Berry ارگانیک خانواده R.W. Knudsen

بومی آکای بومی در آمریکای مرکزی و جنوبی ، میوه ای گرمسیری است که با آنتی اکسیدان هایی مانند اوریجین ، ایزورواردین و اسید وانیلیک پر شده است.

طبق یک مطالعه کوچک در هفت ورزشکار ، نوشیدن مخلوط آبمیوه با توت آکای روزانه باعث افزایش سطح آنتی اکسیدان در خون و کاهش سطح کلسترول و آسیب عضلانی ناشی از ورزش پس از 6 هفته می شود .

در حالی که تحقیقات بیشتری در انسان مورد نیاز است ، مطالعات آزمایشگاهی و آزمایشگاهی روی حیوانات همچنین حاکی از آن است که آکای ممکن است استرس اکسیداتیو را کاهش داده ، سلامت مغز را بهبود بخشد و از ریزش استخوان جلوگیری کند.

این نوشیدنی که از آب آکای ، کنسانتره آب سیب و تمشک تمشک ، توت فرنگی و توت سیاه تهیه شده ، می تواند به کمک برخی از آنتی اکسیدان های اضافی به رژیم غذایی شما کمک کند.

اگرچه این آب میوه بدون هیچ گونه شکر یا شیرینی های مصنوعی دیگری ساخته می شود ، اما بخاطر داشته باشید که حاوی مقدار مناسبی قند طبیعی میوه است.

بنابراین ، لذت بردن از آن در اعتدال به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و گرد ، حائز اهمیت است.

8. بهترین آب طعم دار: لیموناد گلابی با نوشیدنی مثبت

ساخته شده بدون هیچ رنگ مصنوعی ، شیرین کننده ها یا مواد نگهدارنده ، اضافه کردن این آب معطر به رژیم غذایی شما راهی آسان برای تقویت مصرف ریز مغذی ها مانند ویتامین های C ، B12 و D است.

ویتامین C ، به ویژه ، یک ویتامین محلول در آب است که دارای خواص آنتی اکسیدانی قدرتمند است.

علاوه بر خنثی کردن تأثیرات رادیکالهای آزاد مضر ، ویتامین C می تواند به مبارزه با التهاب و استرس اکسیداتیو کمک کند.(نوشیدنی های سرشار از اکسیدان)

 

نوشیدنی های سرشار از اکسیدان

 

علاوه بر لیموناد Prickly Pear ، چندین عطر و طعم دیگر نیز موجود است و مقدار مشابهی از آنتی اکسیدان ها از جمله نارنجی ماندارین ، توت گرمسیری ، خیار ترد و هلو کامل را ارائه می دهد.

9. بهترین آب نارگیل: آب نارگیل 100٪ طبیعی ZICO

آب نارگیل منبع بسیار خوبی از عناصر ریز مغذی مانند پتاسیم ، ویتامین C و منگنز است و همچنین حاوی یک دوز دلچسب آنتی اکسیدان ها در هر وعده است.

اگرچه تحقیقات در انسان فاقد تحقیقات است ، تحقیقات متعددی در مورد حیوانات نشان داده اند كه آب نارگیل می تواند به سلامت كبد و همچنین كاهش استرس اکسیداتیو و قند خون كمك كند.

آب نارگیل ZICO بدون هیچ گونه شکر اضافه شده ساخته شده و فقط یک ماده تشکیل دهنده آن – آب نارگیل است.

همچنین منبع خوبی از پتاسیم است و حاوی الکترولیتهای دیگری مانند کلسیم و منیزیم است و آن را به یک نوشیدنی عالی بعد از تمرین تبدیل می کند.(نوشیدنی های سرشار از اکسیدان)

برای مطالعه بیشتر به سایت فرزدان مراجعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *