وضعیت سیستم مديريت بهداشت

بررسی وضعیت سیستم مديريت بهداشت، ايمني و محيط زيست(HSE-MS) در برنامه ریزی فضای شهری مطالعه موردی: منطقه یک شهر زاهدان

جدول محتوایی

وضعیت سیستم مديريت بهداشت

 

 

 

وضعیت سیستم مديريت بهداشت

 

انجام  پایان نامه

 

 

چکیده

وضعیت سیستم مديريت بهداشت

 

 

امروزه اینترنت در همه چیز یا ioe بسیار فراگیر بوده و هر چیزی که در شهرها و در اطراف ما دیده می‌شود را در بر می‌گیرد و مستقیما در زندگی شهروندان تاثیر دارد و بصورت یک محیط کاملا تعاملی و پاسخ‌دهنده از فرآیندهای اطلاعاتی بی‌سیم، فراگیر، توزیع‌شده و جریان دهنده عمل می‌کند.

از جمله این فعالیت‌ها، حفاظت از محیط زیست، ارتقا کیفیت زندگی شهری، ارتقا اقتصادی شهرها،جامع مدیریت هوشمند شهری و آسان تر و دقیق تر شدن زندگی در شهرهاست.

 

بنابراین  هدف پژوهش حاضر به بررسی سیستم مدیریت هوشمند پارک خودرو برای مناطق شهری با استفاده از اینترنت اشیاء (IOE ) و تکنولوژی پرداخت زنجیره بلوکی: مطالعه موردی منطقه 1 تهران پرداخته است.

 

روش تحقیق براساس ماهی کاربردی و براساس روش تحلیلی- پیمایشی یوده است.

 

 

 

وضعیت سیستم مديريت بهداشت

 

وضعیت سیستم مديريت بهداشت

 

 

از ابزار پرسشنامه و مصاحبه برای جمع آوری اطلاعات استفاده گردید.

 

 

براساس مدل اشباع نظری با 50 نفر از مسئولین شهری منطقه 1 و متخصصین سیستم مدیریت هوشمند مصاحبه به عمل آمد.

 

نتایج پژوهش نشان داد اینترنت اشیا در برنامه¬ریزی شهری و مدیریت شهری می‌تواند در زمینه‌های سیستم جامع مدیریت بین سازمانی، سیستم ثبت فعالیت‌های سالانه شهرداری و بانک جامع کاربری‌های شهری کاربرد داشته باشد.

 

کاربرد آن در زمینه پارک خودرو می‌تواند بسیار کارایی داشته باشد استفاده بهینه از فضا، زمان و هزینه بی شک یکی از مهم ترین اصول در تصمیم گیری‌های مختلف می‌باشد که اینترنت اشیاء این قابلیت را برای پارک خودروها در مناطق شهری فراهم می‌کند.

 

 

 

 

کلید واژه­ها: مدیریت هوشمند، پارک خودرو، اینترنت اشیاء، تکنولوژی بلاکچین، منطقه 1

 

 انجام  مقاله

 

 

مقدمه و بيان مسئله:

 

مفاهیم اینترنت در همه چیز و اینترنت اشیا ( intenet of every thing & internet of thing ) مراحل بعدی انقلاب دیجیتال و بزرگترین شانس زندگی بشر در دنیا هستند.

 

حوزه‌های فعال اینترنت در همه چیز یا ioe بسیار فراگیر بوده و هر چیزی که در شهرها و در اطراف ما دیده می‌شود را در بر می‌گیرد و مستقیما در زندگی شهروندان تاثیر دارد و بصورت یک محیط کاملا تعاملی و پاسخ‌دهنده از فرآیندهای اطلاعاتی بی‌سیم، فراگیر، توزیع‌شده و جریان دهنده عمل می‌کند.

 

 

از جمله این فعالیت‌ها، حفاظت از محیط زیست، ارتقا کیفیت زندگی شهری، ارتقا اقتصادی شهرها، سیستم جامع مدیریت هوشمند شهری و آسان­تر و دقیق تر شدن زندگی در شهرهاست.

 

 

در کلان شهر تهران مردم با مشکلات زیادی سر و کار دارند که چند نمونه از این مشکلات شامل آلودگی هوا – ترافیک – پیدا کردن جای پارک مناسب در فضای شهری و به خصوص در ساعات شلوغ است .

 

 

این امر سبب می‌شود تا مردم زمان زیادی را در طول روز به دنبال جای پارک بگردند، که این مورد سبب افزایش آلودگی هوا، مصرف سوخت بیشتر و ترافیک یا حتی تصادف ناشی از سر در گمی‌مردم در پیدا کردن فضای پارک برای خودرو شود.

 

 

از دهه 70 تاکنون طرح‌های مختلفی در حوزه پارک خودرو در تهران مطرح و اجرا شده است اما هر کدام از این موارد به مرور زمان با مشکل مواجه شده، مشکلاتی که با نادیده گرفتن آن‌ها روز به روز به معضلی بزرگ برای مسئولین در امر مدیریت و سازماندهی وهم برای مردم شده است که نقطه عطف آن را می‌توان در طرح پارکبان رصد کرد.

 

 

فناوری‌های نوین به سرعت در حال ظهور هستند، پیشرفت علم روز به روز برای ساده تر شدن شرایط سخت به کمک انسان‌ها می‌آید.

 

 

در این تحقیق سعی شده تا مشکلات شهروندان تهران برای یافتن جای پارک را بررسی نماید و راه حل‌های عملیاتی در این زمینه ارائه نماید. به طوری که که دنبال جای پارک خودرو گشتن قطعا فشار روانی برای شخص ایجاد کرده و خود نیز زمینه ساز ترافیک، افزایش مصرف سوخت و. .. می‌شود.

 

 

لذا با توجه به اهمیت موضوع، این پژوهش به بررسی سیستم مدیریت هوشمند پارک برای مناطق شهری با استفاده از اینترنت اشیاء (IOE ) و تکنولوژی پرداخت زنجیره بلوکی: مطالعه موردی منطقه 1 تهران می­پردازد.

 

 

 

 

جمع بندی و نتیجه گیری

 

نتایج بررسی نشان داد اینترنت اشیا در برنامه­ریزی شهری و مدیریت شهری می‌تواند در زمینه‌های سیستم جامع مدیریت بین سازمانی، سیستم ثبت فعالیت‌های سالانه شهرداری و بانک جامع کاربری‌های شهری کاربرد داشته باشد.

 

کاربرد آن در زمینه پارک خودرو می‌تواند بسیار کارایی داشته باشد استفاده بهینه از فضا، زمان و هزینه بی شک یکی از مهم ترین اصول در تصمیم گیری‌های مختلف می‌باشد که اینترنت اشیاء این قابلیت را برای پارک خودروها در مناطق شهری فراهم می‌کند.

 

از طرفی فناوری بلاکچین می‌تواند چالش‌های مربوط به فضای پارکینگ را بوسیله ارائه یک سیستم نوین حل کند.

 

 

کاربرد ioe را در زمینه کنترل ترافیک شهری می‌توان به شکل استفاده از بیلبورهای پیشنهاد دهنده مسیر، سیستم ثبت تخلفات ترافیکی و ارایه از طریق تابلو‌ها، سیستم آنلاین اعلام وضعیت ترافیک معابر (اپلیکیشن، تابلو‌های الکترونیکی و …. )، چراغ‌های راهنمایی هوشمند و غیره کاربرد داشته باشد.

 

 

نتایج نشان داد راه کارهای راه اندازی سیستم هوشمند ناوگان حمل و نقل شهری ازطریق ioe می‌توان به شکل حسگر‌های سنجش ظرفیت مسیر و قابلیت راه اندازی خطوط حمل و نقل عمومی‌در مسیر، حسگرهای دریافت و ارسال اطلاعات، شبکه جامع هوشمند معابر، تابلوها، چراغهای راهنمایی، پارک‌های حاشیه ای و ….، تعیین لوپ‌ها و مسیر آلترناتیو و .. باشد.

 

 

جامعه آماری پژوهش معتقدند که راهکارهایی مبتنی بر Ioe در زمینه کنترل پارکینگ‌های شهری شامل پرداخت‌های الکترونیکی هزینه پارک، استفاده از پارکومتر بدون نیاز به کاربر، چراغ‌ها، تابلوها(فلش‌ها) حهت اعلام فضای خالی پارک حاشیه ای را ارائه دادند.

 

 

 

وضعیت سیستم مديريت بهداشت

 

 

 

 

فناوری بلاکچین و اینترنت اشیا این توانایی را دارد که با کمک تجهیزات محیطی، اطلاعات دقیقی را از شرایط جاده ای و تراکم‌های ترافیکی به مدیران ناوگان حمل ونقل ارائه دهد. این اطلاعات به پلیس برای مدیریت گره‌های ترافیکی کمک می‌کند.

 

 

از دیگر سو رانندگان می‌توانند با اطلاع از حجم ترافیک مسیرهای مناسب تر را انتخاب کنند.

 

 

 انجام پروپوزال

 

برای مشاهده مطالب بیشتر به سایت WWW.FAZDON.IR مراجعه نماید.

 

وضعیت سیستم مديريت بهداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *